Μάθημα

Διδακτική - Γεωργική Εκπαίδευση

Διάρκεια 13 Εβδομ.
Πτυχίο Όχι
Ενότητες 0
Χαρακτηριστικά Μαθήματος
Μάθημα Επιλογής
Διδακτικές Μονάδες : 5
Τμήμα : Αγροτικής Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ώρες Θεωρίας : 5
Ώρες Εργαστηρίου : 0
Εαρινό Εξάμηνο
Διδακτικό Προσωπικό
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.)
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη/ενδυνάμωση των δεξιοτήτων (competences) του προφίλ του σύγχρονου Γεωπόνου ως παράγοντα αλλαγής και την αξία της σύνδεσής του με τη φύση (nature connectedness), στη Μετασχηματιστική μάθηση (transformative learning), στη χρήση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων με έμφαση στη βιωματική μέθοδο, καθώς και στο ρόλο της υπαίθριας εκπαίδευσης (outdoor education) ως διδακτική τεχνική.
Καθηγητής
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στην αειφόρο αγροτική ανάπτυξη με έμφαση σε ζητήματα όπως: οι γεωργικές εφαρμογές (αλληλεπιδραστική καινοτομία & επικοινωνία), η διδακτική και η εκπαίδευση, ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση έργων, με έμφαση σε συστημικές και συμμετοχικές προσεγγίσεις.
Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις έννοιες, μεθοδολογίες και πρακτικές της διδακτικής ιδίως όσον αφορά στα τεχνικά-επαγγελματικά προγράμματα (με έμφαση στη γεωργική εκπαίδευση).

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής /τρια θα είναι ικανός/ή:

  • Να περιγράψει, διακρίνει και εξηγήσει τις βασικές και κρίσιμες έννοιες, θεωρίες και μεθοδολογίες της (γενικής και τεχνικής/ γεωργικής) εκπαίδευσης (και κατάρτισης).
  • Να εκτιμήσει τις κατάλληλες στρατηγικές και μορφές/τεχνικές διδασκαλίας και τα κατάλληλα εποπτικά μέσα που θα εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, την επιτυχή έκβαση ενός εκπαιδευτικού γεγονότος.
  • Να αναπτύξει/δημιουργήσει τους διδακτικούς στόχους, το σχέδιο διδασκαλίας και τον κατάλληλο τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευομένων στο πλαίσιο ενός αναλυτικού προγράμματος σπουδών.
  • Να αναπτύξει/δημιουργήσει ένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (σκοποί και διδακτικοί στόχοι, περιεχόμενο/γνώση, μαθησιακές δραστηριότητες/εμπειρίες, δομή/πρόγραμμα και αξιολόγηση)
  • Να αξιολογήσει ένα εκπαιδευτικό γεγονός/ πρόγραμμα.
  • Να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές/τριές του/της για να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να συνθέσουν και να παρουσιάσουν μια εργασία σε συναφή με το αντικείμενο θέματα.

Course Layout  (EN)

Περίγραμμα μαθήματος